czwartek, 3 marca 2016

Znaczenia statystyk

Statystyki


Każda statystyka ma swoje znaczenie w rozwoju smoka. Łącznie jest ich siedem, a ich wzrost pomaga naszym kochanym bestiom wygrywać pojedynki. Oto ich znaczenia:


Siła


Punkty siły wspomagają siłę oraz częstotliwość zwykłych ataków. Im więcej smok posiada siły, tym większe są zadawane przez niego obrażenia i tym mniej korzysta z ataków magicznych.

Zależność:
  • [5] - 2hp obrażeń
  • [6] - 4hp obrażeń
  • [7] - 8hp obrażeń
  • [8] - 14hp obrażeń
  • [9] - 22hp obrażeń
  • [10] - 32hp obrażeń

Wnioskując - co każdy punkt siła wzrasta o 2 + poprzedni wynik + 2 punkty (2+0+2=4, 2+4+2=8, 2+8+2=14 itd.).

Dodatkowe korzyści - jeśli siła osiągnie [50], smok od czasu do czasu będzie wykonywał nadprzyrodzony cios, który jest jego ukrytą zdolnością, a szansa i obrażenia zadawane przez ten cios będzie wzrastać wraz z wartością tej statystyki.


Zwinność


Punkty zwinności wspomagają szansę na unik i trafienie, a także na cios krytyczny. Im wyższa zwinność, tym smok lepiej unika i jego ciosy są celniejsze oraz częściej zadaje ciosy krytyczne, których wartość wynosi zawsze 1/4 aktualnej wartości zadawanych obrażeń.

Zależność:
  • [5] - 2% szansy
  • [6] - 2,2% szansy
  • [7] - 2,6% szansy
  • [8] - 3,2% szansy
  • [9] - 4% szansy
  • [10] - 5% szansy

Wnioskując - co każdy punkt zwinność wzrasta o kolejną wartość dziesiętną poprzedniej wartości (2+0,2=2,2 , 2,2+0,4=2,6 , 2,4+0,6=3,2 itd.).

Dodatkowe korzyści - jeśli zwinność osiągnie [50], smok będzie miał możliwość kontrataku, na którego szansa będzie rosła wraz z wartością tej statystyki.


Szybkość


Punkty szybkości wspomagają szansę na podwójny atak, gdzie drugi atak jest o połowę słabszy od poprzedniego. Im wyższa szybkość, tym smok częściej zadaje podwójny atak.

Zależność:
  • [5] - 1% szansy
  • [6] - 1,2% szansy
  • [7] - 1,6% szansy
  • [8] - 2,2% szansy
  • [9] - 3% szansy
  • [10] - 4% szansy

Wnioskując - co każdy punkt szybkość wzrasta o kolejną wartość dziesiętną poprzedniej wartości (1+0,2=1,2 , 1,2+0,4=1,6 , 1,6+0,6=2,2 itd.).

Dodatkowe korzyści - jeśli szybkość osiągnie [50], smok będzie wykonywał potrójne ataki, z czego drugi atak będzie równie silny co pierwszy, a trzeci o połowę słabszy.


Witalność


Punkty witalności wykazują ilość życia (hp) jaką posiada smok. Im więcej punktów witalności, tym więcej smok ma hp.

Zależność:
  • [5] - 10hp
  • [6] - 12hp
  • [7] - 16hp
  • [8] - 22hp
  • [9] - 30hp
  • [10] - 40hp

Wnioskując - co każdy punkt witalność wzrasta o kolejną wartość (10+2=12, 12+4=16, 16+6=22 itd.).

Dodatkowe korzyści - jeśli witalność osiągnie [50], smok co turę będzie regenerował się o 10% swojego aktualnego hp.


Wytrzymałość


Punkty wytrzymałości wspomagają odporność na zwykłe ataki. Im większą wytrzymałość posiada smok, tym silniejsze ciosy jest w stanie przyjąć.

Zależność:
  • [5] - 1 obrażenie odparte
  • [6] - 3 obrażenia odparte
  • [7] - 7 obrażeń odpartych
  • [8] - 13 obrażeń odpartych
  • [9] - 21 obrażeń odpartych
  • [10] - 31 obrażeń odpartych

Wnioskując - co każdy punkt wytrzymałość wzrasta o 2 + poprzedni wynik + 2 punkty (1+0+2=3, 2+3+2=7, 2+7+2=13 itd.).

Dodatkowe korzyści - jeśli wytrzymałość osiągnie [50], przeciwnik będzie odczuwał na sobie 5% swoich własnych obrażeń z każdym zadanym przez siebie ciosem.


Magia


Punkty magii wspomagają siłę oraz częstotliwość magicznych ataków. Im więcej smok posiada magii, tym większe są zadawane przez niego obrażenia i tym mniej korzysta ze zwykłych ataków.

Zależność:
  • [5] - 2hp obrażeń
  • [6] - 4hp obrażeń
  • [7] - 8hp obrażeń
  • [8] - 14hp obrażeń
  • [9] - 22hp obrażeń
  • [10] - 32hp obrażeń

Wnioskując - co każdy punkt magia wzrasta o 2 + poprzedni wynik + 2 punkty (2+0+2=4, 2+4+2=8, 2+8+2=14 itd.).

Dodatkowe korzyści - jeśli magia osiągnie [50], smok od czasu do czasu będzie wykonywał potężny czar, który jest jego ukrytą zdolnością, a szansa i obrażenia zadawane przez ten czar będzie wzrastać wraz z wartością tej statystyki.


Odporność magiczna


Punkty odporności magicznej wspomagają odporność na magiczne ataki. Im większą odporność posiada smok, tym silniejsze czary jest w stanie odeprzeć.

Zależność:
  • [5] - 1 obrażenie odparte
  • [6] - 3 obrażenia odparte
  • [7] - 7 obrażeń odpartych
  • [8] - 13 obrażeń odpartych
  • [9] - 21 obrażeń odpartych
  • [10] - 31 obrażeń odpartych

Wnioskując - co każdy punkt odporność wzrasta o 2 + poprzedni wynik + 2 punkty (1+0+2=3, 2+3+2=7, 2+7+2=13 itd.).

Dodatkowe korzyści - jeśli odporność magiczna osiągnie [50], przeciwnik będzie odczuwał na sobie 5% swoich własnych obrażeń z każdym rzuconym przez siebie czarem.

4 komentarze:

  1. Dziewczyny, weźcie to poprawcie bo jest tu pare błędów np. w jednym zdaniu podwaja sie 'na', w 'Sile' 2+2=4 xD ktoś tu nie odrobił pracy domowej z matematyki albo ja coś źle zinterpretowałem/zrozumiałem, uważajcie z tą 'Zwinnością' bo póki co, to najsilniejsza statystyka w waszej zabawie/grze, nie wiem dlaczego , ale wydaje mi się dziwnym osadzanie kontrataku jako efektu specjalnego dla zwinności i co mnie w oczy kuje to specjalne efekty dla zwykłej i magicznej wytrzymałości :/ nie róbcie odbijających się obrażeń, prosze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podwojone "na" poprawimy, w Sile chodziło o to, żeby załapać ciąg cyfr od 0 do nieskończoności, zwinność akurat dzieli swoje procenty na kilka konkretnych działań (unik, trafienie, cios krytyczny, a potem jeszcze kontratak), nie rozumiem czemu kontratak w zwinności wydaje ci się taki dziwny, ale wyobraź sobie - smok atakuje bardzo zwinnego smoka, który mógłby na tyle zwinnie zadziałać w chwili ataku przeciwnika, że zaatakowałby zaraz po nim w kontrataku ;)
    Dlaczego nie ma być odbijających się obrażeń? Nie mają być to wielkie obrażenia, na początku od 1-5 punktów maks... Zresztą, jak taki smok uderzy z całą siłą w tak twardą skórę, mógłby się pokaleczyć xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do 'Siły' nadal nie rozumiem, jeśli chodzi o zwinność to jeśli dosłownie mi sie dzieli na te przykładowo 3 statystyki to mając 2% powodzenia ze zwinności to mam 0,67% na udany: unik, trafienie i trafienie krytyczne co jest poprostu bezużyteczne/głupie moim zdaniem. Jeśli natomiast mając 2% powodzenia ze zwinności mam 2% na : unik, trafienie i trafienie krytyczne to mam jedną statystyke która daje mi aż 3 a nawet 4 pozytywne efekty i to jedne z najważniejszych. Trafienie i unik to ważne czynności, więc nawet jakbyś sprawiła, że zysk ze zwinności jest bardzo mały w porównaniu do innych statystyk, to i tak by to wpłyneło negatywnie na rozgrywke. Podsumowójąc: źle ogarnięty trafienie i unik które są pozyskiwane wraz z krytykiem i kontratakiem sprawia, że zwinność może być nadużywana (ludzie będą głównie pod nią tworzyć swoje smoki) lub nie będzie się hodowcą opłacać jej wybierać do rozwoju. Co do kontrataku: w rzeczywistości kontratak nie jest taki specjalny, można by powiedzieć, że jest codziennością u stworzeń które walczą, ale może poprostu się zbytnio czepiam... Co do odb. się obrażeń: to nie jest zbytnio naturalne, fakt, że bywają takie przypadki, ale większości przypadków jak walczysz mieczem to broń poprostu przejedzie po pancerzu, jak pięścią to raczej przeciwnik obrywa bardziej, nie ty, no chyba, że bijesz się z chrzanioną ścianą :P nie wiem, jeśli się myle to mnie popraw. Jak walczysz ogonem, pazurami czy zębami to nie otrzymujesz żadnych obrażeń, a tym głównie walczą smoki, jedynie mogą ci się zepsuć ale może nie przechodźmy do takich szczegółów. W zasadzie to możesz się pokaleczyć przy własnym ataku gdy walczysz z kaktusem lub czymś bardzo kolczastym. Ale jak chcecie zrobić to odbijanie, to zostawcie to w wytrzymałości, a w odporności magicznej zróbcie np.:, że jest szansa na pełne zablokowanie efektu zaklęcia albo, że obrażenia magiczne odzyskują część życia atakowanego smoka

      Usuń
    2. Odbijanie się obrażeń w wytrzymalości zrobilbym tak: zadane obrażenia odbijają się, PODWARUNKIEM, że siła smoka atakującego jest 3 razy mniejsza niż wytrzymałość smoka atakowanego

      Usuń